7 Mart 2017 Salı

4. Gün

Merhaba!

Tam 77 saattir sigara içmiyorum. 72’yi geçtiğime göre, artık bağımlı değilim. Vücudumda nikotinin kırıntısı kalmadı. Üstelik bugün kendimi şahane hissediyorum! Ciddiyim! Başım ağrımıyor, uyuşuk değilim, işimi gücümü yapıyorum. Sadece sabah sigarayı bırakmak hakkında bir şey okurken aklıma geldi sigara içmek. O da hemen geçti.

Aslına bakarsanız dün geceden beri kriz gelmiyor. Ne zaman ki kalktım yoga, ardından nefes egzersizi yaptım, sigara isteği gitti. Nefesle geçekten ilgisi var galiba. Kesinlikle tavsiye ederim. Her neyse, bugüne geri döneyim. Hatta dönmüşken hemen bir konuya açıklık getireyim. Sigarayı bırakmak kilo aldırmıyor! Önceki yazımda da belirttiğim gibi şekeri ve alkolü de bıraktım. Bu sabah tartıldığımda 700 gram vermiştim. Hadi bakalım! Bütün iş, o açlık hissinin mideden gelmediğini bilmekte, bol bol su içmekte, biraz da hareket etmekteymiş. Şekerin yokluğunun bu konudaki etkisini saymıyorum bile! Bu arada bugün şeker konusunda da daha iyiyim. Sabah çeyrek armut yedim, dün sözünü ettiğim gibi düşüp bayılmamak için, vallahi yine midem bulandı. Hayırdır inş.

Çok komik bir şey var, şu Sigarayı Bırakmak isimli Android uygulamasını kullanıyorum. Fotoğrafı koymayı becerirsem göstereceğim, şimdiye kadar içtiğim sigaralar cebimden 7300 lira, ömrümden 3 ay götürmüş. Ömrümden götürdüğünü pek umursamadım (hatta dün uygulamada üç gündür sigara içmediğim için ömrüme eklenen 8 saati görünce isyan etmişim, bana 8 sigara verin, saat istemiyorum ben diye); ama 7300 lira çok canımı yaktı. Aynı uygulamaya göre %45,9 oranında bırakmışım sigarayı. Hadi göreyim kendimi!


Velhasıl kelam, o 72 saati atlattıktan sonra gerçekten bir şey yok. Nefes alıyorum yahu! Yediğimin tadını alıyorum! 700 gram verdim! Öfkeli ya da mutlu olmam, sakinleşmem sigara salağına bağlı değil, tamamen bana bağlı. Endorfin ve serotonin hormonlarımın kontrolü de nikotinde değil, güzelim beynimde. Bence kırın içinizdeki zincirleri, açın sigaranın taktığı kelepçeleri. Yapabilirsiniz! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder